TIP #1Σχεδιάστε απλά και λιτά!

Έχεις ολοκληρώσει με επιτυχία το στάδιο της προετοιμασίας σου και έχεις πλέον καταλήξει στη δομή της παρουσίασης. Ήρθε η στιγμή λοιπόν που θα ανοίξεις τον υπολογιστή και θα βρεθείς αντιμέτωπος με τον σχεδιασμό του PowerPoint σου. Ο πρώτος κανόνας που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου είναι SIMPLICITY! Παγκοσμίως οι γκουρού των παρουσιάσεων αναφέρονται σε αυτή την αρχή και σύμφωνα με αυτή θα πρέπει να πορευθείς κι εσύ! Είσαι ο πρωταγωνιστής της παρουσίασης κι εσένα έχει έρθει να δει το κοινό σου, μην το ξεχνάς ποτέ. Το PowerPoint αποτελεί το υποστηρικτικό μέσο, με το οποίο ενισχύεις τα επιχειρήματά σου, απεικονίζεις έξυπνα τα δεδομένα σου και οδηγείς το ενδιαφέρον του κοινού σου στον τελικό στόχο.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αδικήσεις την ιστορία σου
με περιττές, αδιάφορες και μπερδεμένες διαφάνειες.
Δεν αξίζει κάτι τέτοιο ούτε σε εσένα, ούτε στη δουλειά σου, ούτε φυσικά και στο κοινό!
Απλή σχεδίαση λοιπόν και περιορισμός σε οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί
υπερβολικό, ασαφές ή ακόμα και βαρετό.

Για να το πετύχεις αυτό θα θυμάσαι πάντα πως σε κάθε διαφάνεια εντάσσουμε ένα και μοναδικό key point, ποτέ περισσότερα! Όταν λέμε key point, εννοούμε την κεντρική ιδέα της διαφάνειας, αυτό που είναι το σημαντικό. Στον σχεδιασμό του PowerPoint οι ιδέες είναι αυτές που μας ενδιαφέρουν, αυτές παρουσιάζουμε, αυτές αναδεικνύουμε, για αυτές μιλάμε.

Ήδη έχεις κάνει πολύ δουλειά και έχεις καταλήξει στο περιεχόμενό σου. Αυτό είναι που περιμένει και ο κόσμος, να μάθει για το περιεχόμενό σου, να ακούσει τι έχεις να του πεις! Αυτό πρέπει να κάνεις κι εσύ! Να του μιλήσεις, να του επιχειρηματολογήσεις, να τον καθοδηγήσεις!

Κάνε το λοιπόν και μην επιτρέψεις στον σχεδιασμό του PowerPoint να αδικήσει το περιεχόμενό σου!

  

White space

Εξαιρετικά χρήσιμη θα σου φανεί η ιδέα του White Space, βάσει της οποίας δεν γεμίζουμε κάθε δυνατό χώρο στις διαφάνειές μας. Η λογική είναι να αφήνουμε τις διαφάνειες να αναπνεύσουν, να δίνουμε έμφαση μόνο στα σημαντικά, να μην αποσπάμε το ενδιαφέρον του κοινού από πάνω μας και σε καμία περίπτωση να μην τους κάνουμε να βαρεθούν με κακοσχεδιασμένες και αδιάφορες διαφάνειες.

Ο χώρος των διαφημίσεων αποτελεί ιδανικό πεδίο, από τον οποίο μπορείς να αντλήσεις έμπνευση και να πάρεις ιδέες για το στήσιμο σε αυτή τη λογική. Απλότητα λοιπόν σε ολόκληρο τον σχεδιασμό του PowerPoint, αυτοσυγκράτηση και πολύ έξυπνες και στοχευμένες επιλογές στα κεντρικά μας μηνύματα!

Μία γεύση από πολύ καλές και βραβευμένες παρουσιάσεις μπορείς να δεις εδώ και φυσικά πολύ περισσότερες μπορείς να αναζητήσεις ο ίδιος στο διαδίκτυο. Αξίζει να αφιερώσεις λίγη ώρα σε αυτό το στάδιο, κυρίως για να διαπιστώσεις κι εσύ τη σημαντικότητα της απλότητας στο σχεδιασμό της παρουσίασης!

  - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΙΡ 1 -

BackNext tip