TIP #1 Καθορίστε τον στόχο σας!

Ξεκινώντας τη δημιουργία ενός πλάνου παρουσίασης, πρέπει από την αρχή να είναι ξεκάθαρος στο μυαλό σου ο λόγος για τον οποίο αυτή γίνεται!
Τι εξυπηρετεί αυτή η παρουσίαση; Τι θέλεις να πετύχεις; Ποιο είναι το βασικό θέμα που πραγματεύεσαι ή το πρόβλημα που αγγίζεις; Που θέλεις να οδηγήσεις το κοινό σου και που να καταλήξεις; Έχεις βαθύτερα κίνητρα για την παρουσίαση και ποιες είναι οι προσδοκίες σου από αυτή;

Το βήμα αυτό είναι καθοριστικής σημασίας για την έκβαση της παρουσίασης, καθώς από αυτό εξαρτάται και το υπόλοιπο πλάνο.

Η δομή που θα σχεδιάσεις και ειδικότερα το κλείσιμο της παρουσίασης, πρέπει να είναι απολύτως συνδεδεμένα με τον αρχικό σου στόχο. 
Αν κάτι τέτοιο δεν επιτευχθεί, αυτομάτως χάνεις την αξιοπιστία σου στον κόσμο και δυστυχώς η παρουσίαση δεν θα έχει την επιτυχία που θα ήθελες. 

Μην ξεχνάς ποτέ ότι το κοινό αντιλαμβάνεται πολύ περισσότερα από αυτά που νομίζουμε ή από αυτά που θα θέλαμε να αντιλαμβάνεται!

Πρέπει λοιπόν να κάνεις σαφή τον λόγο που γίνεται η παρουσίαση και τι θέλεις να καταφέρεις κάνοντάς την.
Αυτά τα δύο μαζί αποτελούν το στόχο της παρουσίασής σου, ο οποίος θα βρίσκεται νοητά σε κάθε διαφάνειά σου, σε κάθε key point σου και σε κάθε ενότητα που θα αναπτύξεις!
Για παράδειγμα, μία παρουσίαση σε στελέχη για το νέο οργανόγραμμα της εταιρίας, γίνεται επειδή το παλαιότερο οργανόγραμμα ήταν
αναποτελεσματικό (λόγος υπόστασης) και επειδή θέλουμε ο κόσμος να αγκαλιάσει το νέο οργανόγραμμα που θα επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα στις πωλήσεις (σημείο επίτευξης). Συνεπώς ο στόχος της παρουσίασης είναι η ενημέρωση για το νέο οργανόγραμμα της εταιρίας που θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα στον οργανισμό.

Όταν μιλάμε για στόχους, καλό είναι να έχουμε κατά νου κάποιες από τις βασικές αρχές διοίκησης και επιχειρηματικότητας, όπως για παράδειγμα τον S.M.A.R.T. τρόπο καθορισμού στόχων που είχε αναφέρει ο George Doran το 1981 στο άρθρο του “There’s a S.M.A.R.T. way to write management’s goals and objectives” και που είχε δημοσιευτεί στο Management Review.
Λογοπαίγνιο με το ακρωνύμιο, αλλά σημαντικός παράγοντας επιτυχίας!

Έτσι λοιπόν ο στόχος μας πρέπει να είναι “smart”, δηλαδή:
Specific – Συγκεκριμένος
Measurable – Μετρήσιμος
Achievable – Επιτεύξιμος
Realistic – Ρεαλιστικός
Time Bound – Χρονικά προσδιορισμένος

Αν ακολουθήσεις τους παραπάνω κανόνες, θα διαπιστώσεις κι εσύ ότι ήδη θα έχεις φροντίσει για να μη χαθεί το μέτρο από την παρουσίασή σου και κυρίως όσα έχεις στο μυαλό σου να τα επικοινωνήσεις στο κοινό σου, χωρίς αυτό να σε κοιτάει... σαν εξωγήινο!
Αν διαπιστώσεις ότι κάποιο από τα παραπάνω metrics δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί, καλό είναι να επανεξετάσεις τον στόχο σου.

Μην ξεχνάς ότι άν κάτι πάει στραβά από την αρχή, στο τέλος πάλι από την αρχή θα πρέπει να το διορθώσεις.

Στην προσπάθεια προσδιορισμού ενός ξεκάθαρου στόχου, έχε επίσης κατά νου τα βασικά guidelines του Oxford Cambridge and RSA σχετικά με τις κυριότερες μορφές παρουσιάσεων, οι οποίες είναι:

informative

Μοιραζόμαστε
πληροφορίες

demonstrative

Δείχνουμε τον τρόπο
που λειτουργεί κάτι

persuasive

Πείθουμε το κοινό να δεχθεί
την πρότασή μας

decision making

Προτρέπουμε για αποφάσεις
και δράση

- ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΙΡ 1 -

Go backNext tip