TIP#5 Συγκεντρωθείτε απλά στα σημαντικά!

Ο Steve Jobs είχε πει ότι ένα από τα mantras του ήταν η Συγκέντρωση και η Απλότητα (Focus and Simplicity).
Θεωρούσε ότι το απλό είναι πολύ πιο δύσκολο από το σύνθετο. Πρέπει να εργαστείς σκληρά, ώστε να έχεις εκείνο το καθαρό σκεπτικό που θα σε οδηγήσει στο να κάνεις τα πράγματα απλά. Αξίζει όμως, όπως έλεγε, διότι στο τέλος εάν το καταφέρεις, τότε μπορείς να μετακινήσεις ακόμα και βουνά.

Με άλλα λόγια αυτό που θέλουμε είναι το σύνθετο και το πολύπλοκο να γίνει απλό και ξεκάθαρο, χωρίς όμως να χαθεί η ουσία, η περιεκτικότητα και η μεστότητα των δεδομένων μας.
Για να γίνουμε ακόμα πιο συγκεκριμένοι, σκοπός είναι να εξασφαλιστεί η σαφήνεια και να απλοποιηθεί το περιεχόμενο της παρουσίασης, ώστε από τα πολλά ευρήματα που έχει αναδείξει η έρευνα, να χρησιμοποιηθούν εκείνα που είναι πιο σχετικά με το θέμα και το στόχο της παρουσίασης.

Σε καμία περίπτωση δεν είναι εύκολο και για να το πετύχεις θα πρέπει να σκεφτείς δύο βασικά πράγματα.

Πρώτον, ότι εκ των πραγμάτων δεν είναι δυνατόν να αναφερθείς σε όλες τις πηγές και σε όλα τα δεδομένα σου, καθώς αφενός είναι ανέφικτο, αφετέρου με σιγουριά δεν θα ήθελες να επεκταθείς πέρα από αυτά που αντέχει πραγματικά να ακούσει το κοινό σου.
Κατά δεύτερον, προσπάθησε να απαντήσεις στην εξής ερώτηση: «Ποιο είναι το κύριο σημείο της παρουσίασής μου και γιατί έχει σημασία;» Χρειαζόμαστε αυτή την απάντηση και όσο πιο σύντομη την δώσεις, τόσο σε καλύτερο σημείο βρίσκεσαι.

Η απάντηση αυτή, όπως καταλαβαίνεις, είναι η ουσία της παρουσίασής σου!

Αν η απάντηση που έδωσες στην παραπάνω ερώτηση σε ικανοποιεί, τότε για να εξασφαλίσεις ακόμα μεγαλύτερη σαφήνεια για το κοινό σου, συνέχισε με την παρακάτω άσκηση:

"Ποια 3 πράγματα θα ήθελα να θυμάται το κοινό μου από την παρουσίασή μου;"
Κατέγραψε τα 3 πιο σημαντικά και πάνω σε αυτά δόμησε το περιεχόμενό σου!

Ο Garr Reynolds στο βιβλίο του Presentation Zen, αναφέρει ότι είναι πολύ δύσκολο για τους παρουσιαστές να εντοπίσουν και να αποδώσουν το κύριο μήνυμά τους στο κοινό. Επίσης πολλές φορές παραμελούν να εξηγήσουν τη σημασία του κύριου μηνύματός τους για το κοινό, επειδή οι ίδιοι είναι τόσο δεμένοι με το περιεχόμενό τους, ώστε θεωρούν αυτονόητο και προφανές ότι το περιεχόμενο έχει τη μεγαλύτερη σημασία για το κοινό.

Μία πασίγνωστη φράση του νομπελίστα φυσικού Albert Einstein, λέει ότι αν κάτι δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, τότε μάλλον κι εσύ δεν το έχεις καταλάβει σωστά.

Και αυτό είναι ακριβώς αυτό που θέλει και το κοινό σου.
Να του μιλήσεις απλά και να του δώσεις μία ξεκάθαρη απάντηση στην ερώτηση που το απασχολεί:
"Γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρουν αυτά που θα μας πεις σήμερα;"  
Αν το καταφέρεις αυτό, τότε είναι σίγουρο ότι έχεις μπει στα παπούτσια του, μιλάς κατευθείαν στην καρδιά του και το ενδιαφέρον του θα είναι μαζί σου μέχρι το τέλος της παρουσίασης!
Επίλεξε λοιπόν σοφά το περιεχόμενό σου, ανέπτυξέ το γύρω από το κύριο σημείο σου και έχε διαρκώς κατά νου τις ανάγκες του κοινού σου!
Όλα αυτά όμως, κάτω από το πρίσμα της αρχής της Απλότητας. Simplicity παντού!

  - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΙΡ 5 -

Previous tipNext tip