TIP #8 Κάντε ένα αξιοθαύμαστο κλείσιμο!

Το γεγονός ότι έχεις φτάσει ως εδώ και πλέον είσαι στη φάση που θα “κλείσεις” την παρουσίασή σου, είναι από μόνο του εξαιρετικά σημαντικό! Ο λόγος που το κάνει σημαντικό είναι επειδή ήδη έχεις ολοκληρώσει ένα δύσκολο έργο και θέλοντας ή όχι, έχεις ήδη εκπονήσει ένα μεγάλο σχέδιο, το έχεις οργανώσει από την αρχή ως το τέλος του, έχεις προετοιμάσει το περιεχόμενό του, έχεις δημιουργήσει τη δομή του, έχεις σχεδιάσει το υποστηρικτικό του κομμάτι μέσω του PowerPoint και έχεις κάνει κτήμα σου όλα αυτά που θα μεταφέρεις στο κοινό σου!

Όπως και στην αρχή της παρουσίασης το ξεκίνημα ήταν καθοριστικό για την υπόλοιπη έκβασή της, έτσι και στο τέλος της, το κλείσιμο θα πρέπει να είναι καθοριστικό για αυτά που θα “πάρει” μαζί του το κοινό. Και όταν λέμε «αυτά που θα πάρει μαζί του» εννοούμε τις σκέψεις στις οποίες θα μπει, τα μηνύματα που θα συγκρατήσει, την συνολική αίσθηση που θα αποκομίσει και φυσικά τις δράσεις που θα διενεργήσει μετέπειτα!

Το κλείσιμο πρέπει να είναι το κερασάκι στην τούρτα της παρουσίασης! Αυτό σημαίνει ότι ήδη έχει μιλήσει στην καρδιά του κοινού ολόκληρη η παρουσίαση και δεν χρειάζεται να ανακεφαλαιώσει κανείς υπερβολικά κατά το κλείσιμό του.
Αυτό εξαρτάται και από το περιεχόμενο της παρουσίασης, αλλά, γενικότερα, μην σπαταλήσεις πολύτιμα δευτερόλεπτα στην ανακεφαλαίωση. Προτίμησε να αφιερώσεις αυτά τα λίγα λεπτά που θα έχεις στη διάθεσή σου σε ένα πολύ δυνατό κλείσιμο που θα βάλει το κοινό σε σκέψεις για δράση!

Quotes

Μία κλασική και πάντα πολλά υποσχόμενη τεχνική, είναι να επιλέγει κανείς να κλείνει την παρουσίασή του με κάποια λόγια τρίτων, που κατά γενική παραδοχή είναι κοινώς αποδεκτά και εμπνέουν τον κόσμο. Χρειάζεται προσεκτική επιλογή των quotes στα οποία θα αναφερθείς, καθώς αυτά πρέπει να είναι απολύτως σχετικά με το ύφος και το περιεχόμενο της παρουσίασης, πόσο μάλιστα όταν μιλάμε για το κλείσιμό της, όπου επιδιώκεις να μεταδώσεις το μήνυμα που θέλεις να θυμάται το κοινό σου.
Μετά από μέρες, μπορεί κανείς να μη θυμάται λεπτομερώς όσα του παρουσίασες, το μήνυμα όμως στο κλείσιμό σου, σίγουρα θα θέλεις να το θυμούνται για καιρό.

Call to action

Κλασικός όρος του marketing και είναι κάτι που πλέον το βλέπουμε παντού. Από τα sites που πλοηγούμαστε, έως τις διαφημιστικές καμπάνιες εταιριών σε διάφορα μέσα. Call to action είναι εκείνο το κουμπάκι που βλέπεις όταν παραγγέλνεις πίτσα και σου λέει “order now” ή το άλλο, όταν κοιτάς για παράδειγμα ηλεκτρικές συσκευές στο διαδίκτυο, που λέει “add to cart”. Και πόσα ακόμα!
Call to action λοιπόν και αυτή είναι η λογική στην οποία πρέπει να μπεις κατά το κλείσιμο της παρουσίασή σου. Ζήτα από το κοινό σου αυτό που θέλεις, δείξε του ανοιχτά την κατεύθυνση στην οποία θέλεις να κινηθεί, τις ενέργειες που θέλεις να πράξει, τις σκέψεις στις οποίες θέλει να μπει, τις αλλαγές ενδεχομένως που του προτείνεις. Για αυτό άλλωστε δεν σχεδίασες ολόκληρη την παρουσίαση..;
Μην χάσεις αυτή την ευκαιρία και με εφόδιο το περιεχόμενο που παρουσίασες, τα επιχειρήματά σου και την μεταδοτικότητά σου, απλά ζήτα αυτό που αποτελεί τον αντικειμενικό σκοπό της παρουσίασής σου!

Heart talking

Σε αυτό το τόσο σημαντικό σημείο της παρουσίασης, όπου πλέον δεν έχεις για κάτι άλλο να πείσεις το κοινό σου, φύγε μακριά από το laptop σου ή έστω κατέβασε την οθόνη κάτω, μετακινήσου στο hot σημείο της αίθουσας και μίλα στο κοινό σου μέσα από την καρδιά σου. Εξέφρασε τι σημαίνει για σένα το θέμα που παρουσίασες και τι είναι αυτό που ζητάς από τον κόσμο που σε παρακολούθησε. Χρησιμοποίησε απλά λόγια, σύντομα και περιεκτικά, εξωτερίκευσε το συναίσθημα που έχεις μέσα σου και απευθύνσου στον κόσμο με φυσικότητα και απόλυτη ειλικρίνεια.
Μην ξεχνάς ότι το τελείωμα είναι το σημείο εκείνο που ο σκοπός της παρουσίασης θα αγγίξει την καρδιά του κόσμου, που θα κερδίσεις από το κοινό σου τη δέσμευση για ότι έχεις θέσει σαν στόχο και που τελικά θα πάρεις το χειροκρότημα που σου αξίζει.
Όσο πιο ζεστό το χειροκρότημα, τόσο πιο καλά θα τα έχεις πάει και τόσο πιο πολύ θα έχεις μιλήσει στην καρδιά τους!
Θα το διαπιστώσεις και ο ίδιος!

- ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΙΡ 8 -

Next tipPrevious tip