TIP #9 Εφαρμόστε το πλάνο των ερωτήσεων και εξασφαλίστε διαδραστικότητα!

Προτελευταίο tip, αλλά εξαιρετικά σημαντικό και είναι από αυτές τις λεπτομέρειες που κάνουν τους ανθρώπους που ανεβαίνουν για παρουσιάσεις να ξεχωρίζουν για τον επαγγελματισμό τους, το ενδιαφέρον και τη στάση τους.
Αφού πρώτα από όλα ευχαριστήσεις το κοινό για τη συμμετοχή του, οφείλεις να του απευθύνεις το λόγο για τυχόν ερωτήσεις, απορίες και τοποθετήσεις. Και δεν το κάνεις αυτό τόσο επειδή παντού γύρω σου αυτό βλέπεις, όσο από γνήσιο σεβασμό και ενδιαφέρον σε όλους εκείνους που αφιέρωσαν χρόνο να σε παρακολουθήσουν.
Αποτελεί επίσης μία εξαιρετική ευκαιρία για αποσαφηνίσεις και για διαδραστικότητα και σίγουρα αποτελεί και ένα κριτήριο για το πόσο τελικά τους άγγιξε η παρουσίασή σου. Για φαντάσου κανείς να μη θέλει να κάνει κάποια ερώτηση και όλοι να θέλουν να εξαφανιστούν από την αίθουσα... Δεν το λες και καλό σημάδι αυτό.
Αντιθέτως, όταν ο κόσμος αναζητά τη συμμετοχή και θέλει να εκφράσει άποψη, σημαίνει ότι βιώσε μία ενδιαφέρουσα κατάσταση, την οποία αν μη τι άλλο θέλει να ενισχύσει.

Προετοιμασία πλάνου

Για να συμβεί αυτό και μάλιστα επιτυχώς, θα πρέπει να είσαι κι εσύ κατάλληλα προετοιμασμένος. Τι σημαίνει αυτό;

Καταρχήν θα πρέπει να έχεις φροντίσει να υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος για τα Q&A’s και να αφιερώσεις εκείνα τα λίγα λεπτά που αναλογούν σε αυτό το μέρος.
Επίσης, θα πρέπει να είσαι σε θέση να δώσεις κάποιες απαντήσεις στο κοινό, συνεπώς θα χρειαστεί από την πλευρά σου η σωστή προετοιμασία και σε αυτό. Δεν είναι κάτι δύσκολο, απλά αφιέρωσε λίγο χρόνο και πρόβλεψε τι θα μπορούσε να αποτελεί απορία για έναν συμμετέχοντα, ερεύνησέ το και έχε το διαθέσιμο, ακόμα και αν δεν χρειαστεί.

Ενίσχυση και επιβεβαίωση

Πάντα ενισχύουμε τον κόσμο όταν κάνει ερωτήσεις, είτε με το κλασικό “Πολύ καλή ερώτηση αυτή”, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο σου ταιριάζει καλύτερα. Και δεν ξεχνάμε να τους ευχαριστούμε επίσης για το ερώτημα που μας θέτουν.
Ακόμα, καλό είναι να επιβεβαιώνουμε ότι κατανοήσαμε σωστά αυτό που μας ερωτούν, λέγοντας για παράδειγμα “αν κατάλαβα σωστά, η ερώτηση σχετίζεται με το τάδε αντικείμενο”.
Δεν διστάζουμε να ζητήσουμε διευκρινίσεις στην περίπτωση που μία ερώτηση δεν είναι κατανοητή. Πάντα ευγενικά και διακριτικά!
Στην περίπτωση που δεν γνωρίζουμε κάποια απάντηση, ο καλύτερος χειρισμός είναι η ειλικρίνεια και η σαφής αποδοχή ότι το ερώτημα δεν εμπίπτει στο πεδίο των γνώσεών μας. Ωστόσο, ζητάμε ένα τηλέφωνο επικοινωνίας με τον ενδιαφερόμενο και δεσμευόμαστε απέναντί του για άμεση ενημέρωση επί του θέματος.
Μία καλή τεχνική που μπορείς να εφαρμόσεις και είδαμε και προηγουμένως, είναι να αποδεχθείς δημόσια ότι δεν είσαι σε θέση να απαντήσεις και να απευθύνεις το λόγο στο ευρύτερο κοινό, ρωτώντας αν κάποιος τυχαίνει και γνωρίζει κάτι περισσότερο για το θέμα που θίγεται. Κίνηση ανωτερότητας, σεβασμού στον κόσμο και ταπεινότητας συνάμα! Θα εκτιμηθεί!

Σεβασμός και ευγένεια

Σε κάθε περίπτωση, η διαχείριση των Q&A’s πρέπει να γίνεται με την απαιτούμενη ευγένεια και σεβασμό στο κοινό. Όταν δίνουμε κάποια απάντηση, προσπαθούμε είτε λεκτικά, είτε με τη γλώσσα του σώματος (κυρίως οπτική επαφή και νεύμα) να επιβεβαιώνουμε ότι ο συνομιλητής μας είναι καλυμμένος από αυτό που άκουσε. Ευχαριστούμε πάντα τους συνομιλητές μας για τα ερωτήματα που μας έθεσαν και κρατώντας μία σειρά προτεραιότητας, συνεχίζουμε τη διαδικασία μέσα στα προβλεπόμενα περιθώρια χρόνου. Τέλος, αν το θέμα μας έχει απήχηση και διαπιστώσουμε ότι υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το αναμενόμενο, προσφέρουμε πάντα στη διάθεση του κοινού ένα τηλέφωνο ή email επικοινωνίας για περισσότερες πληροφορίες επί του θέματος.

Χαμόγελο

Έχεις ολοκληρώσει με επιτυχία την παρουσίαση και αυτό φαίνεται σαφώς και από το ενδιαφέρον του κόσμου στις ερωτήσεις του, συνεπώς απόλαυσέ το, εσύ το κέρδισες αυτό! Για να κλείσει ακόμα πιο όμορφα αυτή η παρουσίαση, μην παραμελήσεις στο στάδιο αυτό να προσφέρεις γενναιόδωρα στο κοινό το πιο ζεστό σου χαμόγελο! Εκτός του ότι είναι και μεταδοτικό, είναι παράλληλα και ο πιο άμεσος τρόπος για να δείξεις πόσο πραγματικά σε ευχαρίστησε και σένα η διαδικασία της παρουσίασης! Είναι σίγουρο πως ρόλο σε αυτό έπαιξε και το κοινό σου, δείξ' του το λοιπόν πίσω με ένα πλατύ και αληθινό χαμόγελο! Συγχαρητήρια!

  - ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΙΡ 9 -

Next tipPrevious tip